Sunday, December 13, 2009


Before I was born to this world

Hum,the first time abah,mama & kakak pidah Cameron,abah je yg keje.mama jadi housewife je..duduk kat dalam area mardi jugak,tapi kat atas bukit.sebuah rumah je.Banglo.nice view.hahah.tp time nih aku x lahir lagi.x de lg kat dunia ni…mama yg cter sbnarnye.so…I just write it back…kat depan umah tu ada tnam pokok teh.Arrgghh!!lawonye!!Subhanallah…then,ade 2 pokok besar dpn umah tu.

They lived there happily.mama had a lot of friends there….makcik-makcik….ahaahhaha.she’s not lonely anymore.they lived happily..until one day,my mom was pregnant.and the baby was….Me.

I Was born to this world.

“Uwekk!!kuwek!!kuwek!!” ,I’m cryin’ right now…….!!“Allahuakbar,Allahuakbar!Allahuakbar,Allahuakbar!.......”.well,tu la yg slalunye dilakukan ble baby lahir.sunat.t’masukla aku…I was born on 26th September 1992 in hospital Cameron highlands,Pahang.my beloved birthplace…I’m the second daughter of Tengku Aziz Bin Tengku Muda & Tengku Norizam Binti Tengku Sulong.my sister?she’s 2 years old at this moment,2 years older than me…ahah.she’s the eldest.

My life starts here,in Cameron highlands.i grew up at mardi quarters.our house was number 6.ramei jiran bek2.that was…:

1. Auntie ani & pak cik lokman

2. Pak cik tapa & mak cik ana

3. Pak cik abu & auntie ana

4. Pak cik rosli & auntie liza

5. Pak cik________ & mak cik kiah

6. Pak cik atan

7. Pak cik ali

Tu jaa yg aku ingat..eheheh.yg ddok kt mardi.kalau member…ramie.tp aku still nk masok list jgop!

1. Syahir

2. Pika

3. Syauqi

4. Anis

5. Anas

6. alia

7. Awin

8. Ijai

9. Hawa

10. Wawa

11. Syafiq

12. Soleh

13. Najib

14. Adam

15. Sarah

16. Ainul

17. Naqib

18. Ashraf

19. Syahmi

20. Kak ngah

21. Kak long

22. Nizar

23. Aini

And……the rest,aku x engat.So they’re my playmates.

Banyak mainan yg aku rse agak best,yg aku enjoy ddok kat Cameron.

· Galah panjang

· Sarang tebuan

· Roundes(btol ke eje gni??this is my fav. Game)

· Aci kejar(kejar2 le…)

· Buah beracun

And……..a lot more!can’t describe here.ahah.

Okay,jom start dari aku kecik.

Mama time ni x kje lagi….she take care of us.abah keja sbg pmbantu penyelidik kat MARDI Cameron.ruah ktorang ateh bukit.agak best…..memang best….banyak kabus.memang sejjok.when I was a baby,i was not so cute compared to my sister.she’s much cuter than me.and how many times….i don’t know

4 YEARS OLD

I’m growing up!hoyeh.i can walk.i can talk.mama pulak nak kerja,nak tolong abah…as a clerk.kat hotel coolpoint.so….my mom sent me to the kindergarten(kat skolah convent,ada kindergarten).teacher tu memang garang.a Chinese woman.wearing glasses.yg sekelas nge aku tu plok budop2 cina blake….adoii!1 benda yg aku ingat time aku kt kindergarten dlu,aku dduk kt atas mainan kuda.yg boleh hayun depan blakang.then,teacher tu suroh kitorang nyanyi lagu pebende ntah!in English of course..memandangkan x de orang penah ajar aku English,aku haprak pon x taw pebende diorang nyanyi.so…..memandangkan teacher yg garang tu tengah main piano & sruh kitorang nyanyi,aku pon…………miming je la…. “baa..mee..muu…naa…naa…”…bla….bla….bla….aku x tahu depe nyanyi ape.

Then,I recognized one thing….an unfamiliar thing…..

there’s a cross sign at the wall!

But that moment,I still don’t know what it is,and what they sing.an now,I realized that…..i was so lucky that I don’t even know how to sing that song!Alhamdulillah.

For your information,skolah ni dlu pernah jadi tmpat utk askar british berubat…something like a hospital laa…and there’s a church in this school!that’s for sure.ada sorang sister ni.nice.tapi agak garang laa muka die.takot.actually,I’m a shy person.lepas je nyanyi2 sume ni,yg aku boleh ingat kitorang punye taman.cute,clean,and nice garden.kalau dduk kat skolah ni mmg rase mcm kat oversea la..the only view in Malaysia.that’s all yang aku ingat mase skolah kat kindergarten!

Kakak pon masuk tadika kat convent jgak.she’s 6 years old.hahah.cuter than me…as usual…

It’s time to go home!

Dek..kedek…kedek…kedek….>abah dah datang!!aik motor.balik umah!yeay!broom!tengahari tu mama pon balik umah gak…nak masak.then,mama pon gi keje balik.abah pon nk gi keje gak.bab nih yg paling extreme!tinggal aku sensorang kat umah!fuyyo!abah dodoi aku tido.tepok3.then…..kroh….kroh…kroh.ZZzzzzzzzZZZzzzzzZZZ…I fell asleep.when I woke up..abah’s home?ABAH’S HOME!ABAH BALIK!!!YEAY!!

Bile mase abah gi keje hah??teknik tidor ni slalu digunakan abah & mama kalo nak gi keje.kakak?gi ngaji…ngan ustat yusof a.k.a. ustaz usop.mama balik pkul 6.when it was my birthday,abah beli kek.yahoo.mama lawa…abah ensem..aku ade gmbar lagih…kalo baju aku ngn kakak msti sedondon.colour jep yg laen…huhuh.agaknye mama x yah susah2 nak pkir kot…but we looks cute together.and we’d love to fight.sampai aku nangis2.uuuu…and our cat,BLACK.mati kene langgar kreta.bile ntah.mama yg citer…ksian2.die laa teman setia mama..ahah.

Ehem!

Back to my story laa kan..start kat mne yeh??em,aku still engat kalo kitorg nk balek kampong…nek bas..tadak lagih kete.one more thing,tw kitorg nek motor brape org skaligus??4 org laa…em,agk ramai,tp mjor x kne saman.hahah.



No comments:

Post a Comment