Tuesday, April 12, 2011

Makanan jin...Asap~


I hate smoke.
 
 That's why I don't like smokers.
*Eh,salah...saya tak benci orang tu,saya benci perbuatan merokok kamu tu...*

(Shisha pon sama lah tu...anak beranak.Lagi teruk!Mau pengsan aku bau asap shisha!)

Macam yang semua dah tau,rokok ke,shisha ke,sepupu sepapat die semuanya tak elok untuk kesihatan kan...

Pernah la, satu hari, aku dengan geng geng aku pergi makan dekat kedai makan, sebelah je dengan kedai makan tu ada kedai shisha. Kedai tu buka malam-malam je.

Yang speselnya shisha berbanding rokok Dunhill ataupun Gudang Garam tuh, dia ada macam-macam flavour!

*Whoa...Sounds cool huh?No it's not!*







Ahh...benda alah ni la yang aku nampak  bersusun kat depan kedai shisha tuh.Macam-macam flavour ade.Kids,or elders, don't you ever try this.Tak sodap pon!Bau pon ..haih..
Dei,gua tak pernah try,tapi pernah terbau time tengah nikmati nasik goreng yang kaw kaw sedap!

Shisha ni,kalau korang hisap,kesannya lagi dahsyat berbanding hisap rokok tau..

Oh ya! Sambung crita aku tadi... Kedai makan yang kitorang makan tu sebelah je dengan kedai shisha tuh. So, siapa-siapa je yang nak hisap shisha dekat kedai yang kitorang makan tu pon no hal la,sebab dah kira kamcing la kot taukeh kedai makan dengan taukeh kedai shisha tu (kot).
Tengah tengah molek ade aku sedap sedap makan nasi gorang yang sedap tuh, tetibe datang je 2 orang mamat yang unknown,bawak shisha duduk meja belakang aku.
Habeh la aku...habeh lah...Nyesal giler makan sining!

Tengah-tengah nak suap makanan, tetibe ade asap shisha ...Puh...PUHH...Bekepul-kepol belakang aku.
Lagi dahsyat, time Nasihah nak suap nasik dalam mulut, *PUUUUUUUUUHH...*
Asap bekepol-kepol datang dekat meja kitorang.
Gua cube nak tahan nafas ala-ala orang nak masuk swimming pool.
*Tahan nafaas*
Then.aku tukar tempat dekat sebelah Nasihah.
Mujur,bro-bro unknown tu paham,GUA TARAK TAHAN SAMA ITU BAU SHISHA LA!
Seriously,mau pengsan aku rasa.
Yang peliknya cemane la diorang boleh tahan ye dengan bau + asap shisha yang bekepol-kepol tuh?

Ohh...Nasihat saye kepade adik-adik UiTM kuantan yang duduk dekat sekilau ataupon boys dari padang lalang, tak payah mengada-ngada nak try hisap shisha..
Mengarut je semua benda alah nih.
Bak kata Lenda, "Ini semua duniawi!"
Hehe..duniawi yang merosakkan ,buat apa korang nak buat?Betul tak?
Memudharatkan jah shisha nih..Sama je dengan merokok,bahkan lebih teruk lagi!

So,daripada korang habiskan duit pergi hisap shisha,baik la korang makan murtabak mengkasar yang harganya RM 6 ataupon Kuey tiaow Kung-Fu (Watchaaa!!) yang lagi sodap daripada telan carbon dioxide,yang entah apa-apa gas entah disedut daripada shisha tuh..
Em,makan goreng pisang petang-petang pun sedap jugak ye.
Ah,jangan lupa,riadah....Riadah...
Jogging!
Pape jenis exercise pun tak pe lah!Asal jaga adab yah!
Gua lening suka cycling ronda-ronda dengan adek gua..
Ah!And...kitorang terjumpa ramai giler kucing dengan anak-anak kucing dekat pasar dungun dekat ngan Kuala Dungun tuh...
So, sesiapa yang teringin nak tambah stok anak kucing ke,kucing serba-serbi saiz,kat pasar dungun ada banyak :D
Comel-comel pulak tu...Bersih jep.

Adioss!
Jangan Hisap Shisha!
Jangan Hisap Rokok!

Kamu tau rokok haram kan...
Sebab mudharat kan...
Dosa kan...
Dah tau,jangan buat.

-Tudungceklat-

3 comments:

  1. ha a!!!tolong la.. kalu rasa nk mati cepat.. ha try la.. huuhu. bkn aper.... besenyer.. kalu larang.. lagi la nk wat kn.. so, ape lagi.. try la.. sblm tu, jgn lupa tempah batu nisan n tapak kubur neh.. :)

    ReplyDelete
  2. adah--->hehe...manusia,punyai curiousity yg tinggi,kdang2 mlampau smpai bnda pelik2 pon nk di-try nye...xkesah doh kdg2 tu baik buruknye..ish2

    fendi--->Are you?You'd better stop RIGHT AWAY!lol.gua tau lu tarak smoking nyah.

    ReplyDelete