Sunday, December 21, 2014

Semester terakhir pergi ke kuliah

Suka? Ya.
Berdebar? Ya.
Sedih? Ya.
Excited? Pun ya.
Takut? Ya!



Bercampur baur sekali perasaan semester ini. Aku boleh katakan kadang-kadang kita boleh mencapai tahap di mana kita tak tahu kita buat sesuatu untuk apa. Aku rasa semasa pertengahan semester ni, aku semacam Zombie. Sampaikan pernah satu hari, aku boleh mengayuh basikal laju-laju, fikiran aku kosong tak tahu apa yang aku mahu, sehinggalah pam jatuh ke dalam rim basikal & aku terjatuh tersembam. Aku ibaratkan itu sebagai 'a huge punch from life', memaksa aku untuk bangun & sedar diri dengan apa yang berlaku pada diri aku. Kebetulan pula malam pada hari yang sama, aku balik ke kampung, jumpa family. I was fixed after that.

Aku perasan tahap anxiety aku tinggi kali ni. Aku tak mampu kawal diri aku sendiri. Kalau kau rasa semacam, baik kau taubat, buat ibadat banyak-banyak. Hati kau akan tenang balik. Itu yang roomate aku nasihatkan bila aku tanya apa nak buat kalau aku serabut. Kadang kau tak percaya apa yang dia suruh tu. Tapi, bila kau dah amalkan, kau dapat rasa perubahan pada diri kau. Sungguh, aku tak tipu. Haha.



And... one of the most vital 'habit' that you need to consistently do is to PLAN! It is very necessary so you won't freak out all the time. Seriously, I was tired feeling guilty and nervous every time I woke up, thinking about my unsettled assignments. *Sigh* But still, I am grateful to experience working under pressure. I regard that as a preparation for a more challenging life at school next year. Heheh.

Do pray for me. Practicum is just around the corner. I am meeting real students! So excited, yet nervous... May Allah ease everything and accepts our good deeds. :)

Insyaallah I will update my experience during my practicum on next year (which will be a few months to go!)

Bye fellow readers!

No comments:

Post a Comment