Wednesday, October 20, 2010

What goes around comes around....

"Anda buat,anda dapat".Acu teka ayat sape ni...?Sape dapat jawab ni memang sah-sah la rajin tengok Semanis Kurma....Haha.Yes,of course anda dah dapat agak,siape lagi...Ustazah Siti Nurbahyah la(Kalau tak silap,gitu la kot ejaan namanye.Kalau salah sory deh~)

'Anda buat,anda dapat...".Betul jugak statement tu.Ada jugak la kebenarannye..Contoh,anda buat baik,insyaallah dibalas baik.Buat jahat,kemungkinan untuk dibalas jahat pon ada la jugak kan..
Tapi,kadang-kadang bukan semua yang 'Anda buat,anda dapat'.Tapi,kadang-kadang anda dapat apa yang anda buat,tapi maybe agak lambat sedikit kot balasannye.Heheh.Again,I use a complicated sentence...Sorry  ^_^

Tapi satu je janji yang "Anda buat,Anda dapat" yang betul-betul akan ditunaikan...That is...janji Allah..Anda buat baik,dapat pahala,anda buat jahat,dapatlah?Dosa....

  • "Bahwa seseorang tidak berkuasa menanggung dosanya orang lain dan sesungguhnya seorangpun tidak akan menerima pahala melainkan daripada perbuatannya sendiri". (Surah An-Najm:ayat 38 &39)
  • "Maka pada hari kiamat, tidak seorangpun akan teraniaya, dan kamu tidak akan dibalas, melainkan apa yang ...kamu sendiri telah kerjakan".  (Surah Yaasin :ayat 54)
  
So...macam mane dengan amalan saya?Amalan kita?Amalan anda?Kamu,kamu,kamu.....


No comments:

Post a Comment