Tuesday, November 2, 2010

Hard to believe~

Cobaan......Tu je la yang boleh aku katakan.Haiya!
 Result semester 1 sudah keluar,ramai yang frust.Ni satu kemestian (kot) kalau terima keputusan exam.
 Termasuk la aku...Degree in TESL.It's one of my dreams la..I hope so that I could achieve it..But it's not that easy .Tak ada perjuangan yang mudah.Tapi aku suka prinsip sorang akak senior aku ni:-

 "Keseimbangan antara dunia dan akhirat..inilah prinsip kak khai..
tapi seimbang bukan bermaksud 50-50..tapi..100-100..
hebat ukhrawi dan duniawi..

..."dan demikian pula kami telah menjadikan kamu (umat islam) 'umat pertengahan' agar kamu menjadi saksi atas perbuatan manusia dan agar Rasul(Muhammad) menjadi saksi atas perbuatan kamu"

umat pertengahan ialah yakni umat yang adil..yg tidak berat sebelah baik ke dunia mahupun ke akhirat tetapi seimbang antara keduanya..!=)  "



Memang aku respect la.Prinsip macam ni la yang sepatutnya dipegang,seimbang kedua-duanya,duniawi & ukhrawi..(Totally like this!).Bukan 50-50,tapi 100-100!Menunjukkan betapa cemerlangnya kedua-duanya.Subhanallah...Moga-moga senior saya ni dapat la mencapai 100-100,cemerlang dunia,cemerlang akhirat!Dan semua muslimin & muslimat juga...Semoga mencontohi senior aku yang sorang ni =)
Tak lupa juga,aktiviti dakwah pun dia aktif,kegiatan keagamaan,akademik ok.Alhamdulillah kami dipimpin senior yang sebegini bersemangat!Sampai kitorang-kitorang skali bersemangat dengan dia!Apa-apa pon,sayang senior kitorang...Kak Khai,Kak Akmal,Kak Nadeya,Kak Syaza, & semua akak-akak!(Sorry kalau lupe name,ambe ni susah siket nk ingat name orang,muke ingat!)

Ni pulak kata-kata semangat daripada Adira.Menenangkan aku di kala lemah semangat.Thanks a lot Dira!

"Kalau kita bersyukur pasti ALLAH tambah."

Allah berfirman:
“..............Dan Kami akan memberikan balasan kepada orang-orang yang bersyukur.” QS. Ali Imron : 145.

Say: "Alhamdulillah!"
Ambil iktibar ya..Setiap perkara yang berlaku ada hikmahnye :)
That's all for now...Peace be upon you..  =)



 

No comments:

Post a Comment