Sunday, July 3, 2011

Sekarang aku faham,

"faris handsome!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Ni lah ungkapan orang yang tidak berfalsafah.ha ha ha.
*Er,Faris,I'm kidding.Sapa suruh hang conteng ? :p

Aku suka ayat berfalsafah.Ayat  orang bijak pandai berkata-kata,berbeza sekali dengan ayat yang biasa-biasa sahaja.

Contohnya,aku paling respect A.Samad Said.
Ya,setiap catatan hidupnya dituliskan dengan penuh puitis.
Ayuh!Ekspresikan melalui berkarya~

Sampaikan petang tadi aku bersembang dengan mama pun terkeluar perkataan bahasa baku.
"Bahawa".
Oho.Aku macam tak percaya.
Mungkin begitu rasanya menjadi sasterawan seperti A.Samad Said ataupun Usman Awang.
Patutlah masa interview A.Samad Said dalam program Nasi Lemak Kopi O dekat TV9 dia cakap berbahasa baku.
Sekarang aku faham.

No comments:

Post a Comment